Pagina's

zondag 21 oktober 2012

MARKT VOOR SCHADEVERZEKERINGEN IN DE LIFT



MARKT VOOR SCHADEVERZEKERINGEN IN DE LIFT

De markt voor schadeverzekeringen groeit naar verwachting in 2012 toch met 1 procent en in 2013 met 2 procent in premievolume. Daarbij groeit de particuliere markt sterker dan de zakelijke markt. Aldus onderzoek van Baken Adviesgroep.
In het Marktrapport Schadeverzekeringen 2013 zegt Baken Adviesgroep in de markt voor particuliere schadeverzekeringen een stabiele groei te verwachten als gevolg van de groei van het aantal huishoudens. "De penetratiegraad van auto-, inboedel- en aansprakelijkheidsverzekeringen is al jaren bijna 100 procent. Alleen bij rechtsbijstand wordt verwacht dat de penetratie nog wat stijgt. De gemiddelde premie stijgt naar verwachting. Vrijwel alle verzekeraars hebben in 2012 de tarieven van motorrijtuigen verzekeringen personenauto’s en van opstalverzekeringen verhoogd in reactie op de toename in de schadelast."
Volgens de adviesgroep wisselen particuliere consumenten jaarlijks relatief veel van verzekeraar, vooral voor hun autoverzekering (bijna 40 procent). Voor de andere verzekeringen ligt het aantal ‘switchers’ tussen de 15 en 20 procent. "De belangrijkste verschuiving in volume tussen verschillende distributiekanalen is de afname van het tussenpersonenkanaal ten gunste van het directe kanaal en vergelijkingssites", aldus Baken Adviesgroep. "Deze laatste categorie is in feite ook een intermediair kanaal, maar wordt steeds vaker als een afzonderlijk distributiekanaal gezien. Opvallend is dat er bij opstalverzekeringen geen verschuiving naar het directe kanaal is en dat het tussenpersonen kanaal dus belangrijk blijft voor dit type van verzekeringen. Dit hangt waarschijnlijk samen met het moeten bepalen van de herbouwwaarde bij deze verzekeringen."
Baken Adviesgroep veracht dat de zakelijke markt in 2012 in aantal verzekeringen licht zal krimpen. "Met name de markten voor brandverzekeringen en bedrijfsautoverzekeringen vertonen een krimp in 2012. De belangrijkste oorzaak hiervoor is een daling van het aantal bedrijven als gevolg van de economische crisis. In 2013 wordt op dit onderdeel weer een voorzichtige groei verwacht. De gemiddelde premies daling naar verwachting voor de productgroepen Brand en Aansprakelijkheid in 2012 en voor Brand ook in 2013. De belangrijkste oorzaak hiervan zijn een afname van de omzet en een daling van de investeringen in bedrijfsmiddelen."


Stuur ons een mail voor een vrijblijvende verzekeringscheck:


Laat u naam & telefoon achter zodat wij u kunnen bellen als we vragen hebben.

-       Wij checken aan de hand van uw bestaande verzekeringspolis of wij tegen dezelfde of betere voorwaarden u een voordeliger aanbod kunnen doen. Kunnen wij dat niet dan ontvangt u van ons gratis de Energie meter zodat u alsnog kunt starten met besparen !!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten